Głos Google Maps przejęty przez Orlen! Co będzie robił w koncernie paliwowym?

Jarosław Juszkiewicz przez 15 lat był lektorem czyli „głosem” w Google Maps.

Niestety wraz z rozwojem sztucznej inteligencji, został zastąpiony przez komputerowo wygenerowany glos. Decyzja ta – ogłoszona zaledwie kilka dni temu – została przyjęta negatywnie przez użytkowników map Google. Jednak klamka zapadła i internetowy potentat nie cofnął decyzji [więcej na ten temat tutaj].

Tymczasem szybki i zaskakujący ruch wykonał Orlen, który poinformował o nawiązaniu współpracy ze słynnym lektorem.

 

https://www.facebook.com/GrupaORLEN

 

Jarosław Juszkiewicz Orlen

Na profilu Orlenu pojawiło się nagranie z informacją o nawiązaniu współpracy z „głosem” Google Maps.

 

Nie wyobrażamy sobie, by tego głosu mogło zabraknąć.

W dobie sztucznej inteligencji i algorytmów ORLEN stawia na empatię i intuicję

Mamy przyjemność ogłosić, że nawiązaliśmy współpracę z Jarosławem Juszkiewiczem @kieruj_sie_na_poludnie

– podano w komunikacie.

 

Co głos Google Maps będzie robił w Orlenie?

Orlen raczej nie planuje tworzenia własnej nawigacji, jednak głos słynnego lektora zostanie wykorzystany do projektów marketingowych i promocyjnych.

Jak się okazuje, już samo zatrudnienie pana Jarosława miało efekt marketingowy, bo w komentarzach pisano:

 

Orlen, jak Ty mnie teraz zaimponowałeś…

 

bardzo się cieszę brawo ORLEN! Jeszcze nie każda firma zwariowała ❤️

 

No to wszyscy kierują się na południe na Orlen po hot dogi

 

Pięknie rozegrane Gratulacje dla team Orlen – ktoś to bardzo dobrze wymyślił

 

Szach mat. Bomba. PR wygraliście końcówkę roku.

 

Tym samym Orlen zapunktował nawet u osób niezbyt przychylnych tej firmie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez ORLEN Team (@orlenteam_official)